اقامه عزای وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
  • 1403/07/24 - 01:39
  • - تعداد بازدید: 54
  • - تعداد بازدیدکننده: 52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد:

اقامه عزای وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)

به گزارش ایحاء از کرمانشاه؛  به مناسبت سالروز وفات شهادت گونه بانو فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به همت بسیج دانشجوئی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه و با حضور اساتید، همکاران و دانشجویان گرامی مراسم سوگواری و عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن سالمی و با نوای گرم مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام کربلایی محمد مهدی دستمزد در محل حسینیه دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار گردید.

در این مراسم شیخ محسن سالمی ابتدا از فداکاری و شجاعت حضرت فرمودند و در ادامه منزلت علمی آن حضرت را اینگونه بیان داشتند: تا آنجا بود که گاهی با نبود پدر بزرگوارش به پرسشهای دینی و فقهی شیعیان پاسخ می داد. از جمله نقل شده است روزی گروهی از شیعیان وارد مدینه شدند و برای حل مشکل خویش سراغ خانه امام موسی بن جعفر (ع) را گرفتند وقتی به در خانه حضرت آمدند، متوجه شدند که ایشان به مسافرت رفته اند خستگی راه و نبود امام هفتم (ع) بر کاروانیان سخت گران آمد ناگهان یکی از دختران‌ آن حضرت سکوت غمبار آنان را شکست و فرمود: پرسشهای خود را به من بدهید تا به تمام آنها پاسخ دهم پاسخها را با دقت تمام نوشت و به کاروانیان بازگرداند.کاروانیان شگفت زده به پاسخها نگریستند و با سبک شدن بار غم و اندوه شان راه دیار خویش در پیش گرفتند. در مسیر راه به امام هفتم (ع) برخوردند و داستان پاسخگویی حضرت فاطمه معصومه (ع) را بازگو نموده پاسخها را به امام دادند. حضرت لبخندی زده سه بار فرمودند: " فداها ابوها  "پدرش فدایش باد.

در ادامه این مراسم معنوی پس از قرائت زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها کریمه اهل بیت علیهم السلام، مداحی در عزای این بانوی بزرگوار اجرا و سپس حاضرین در جلسه با خرما، حلوا و چائی پذیرائی شدند و فریضه جماعت ظهر و عصر توسط حضار اقامه گردید .

  • گروه خبری : گروه های محتوا
  • کد خبر : 1326
کلمات کلیدی
مدیر سایت کرمانشاه
خبرنگار

مدیر سایت کرمانشاه

تصاویر